Logo

A projekt a GINOP PLUSZ 2.1.3 keretében valósult meg.

Pályázati anyag megtekintése

Visszatérés az irodába – lehetőség vagy konfliktus?

Irodába visszatérés – lehetőség vagy konfliktus? Így alakíts ki új munkarendet, amit a csapatod is elfogad

A pandémia után kialakult hibrid munkavégzés sok helyen már nem ideiglenes megoldás, hanem új normává vált. Ennek ellenére egyre több vállalat dönt úgy, hogy fokozatosan vagy teljesen visszahívja a munkavállalóit az irodába. Ez a lépés azonban sokaknál ellenállást, frusztrációt vagy csendes lemorzsolódást válthat ki, ha nem megfelelő kommunikációval és átgondolt stratégiával történik.

Mitől feszült a helyzet?

Sokan az elmúlt években hozzászoktak a rugalmas munkavégzés előnyeihez: időspórolás, kevesebb ingázás, jobban menedzselhető magánélet. Az irodába való visszatérés gyakran nemcsak logisztikai, hanem érzelmi kihívás is. A dolgozók egy része üzemzavarnak éli meg, ha egyoldalú döntések születnek a fejük felett. Ha a változásokat nem kíséri nyílt kommunikáció, az bizalmatlansághoz és motivációcsökkenéshez vezethet.

A váltás nem parancs, hanem párbeszéd

Az irodai jelenlét visszaállításánál kulcsfontosságú, hogy ne csupán elvárásként, hanem közösen kialakított keretrendszerként jelenjen meg. A vezetők feladata, hogy elmondják a visszatérés okait, megértessék a szervezeti célokat, és meghallgassák a munkatársak valódi igényeit.

Az átmenet sokkal simább lehet, ha a dolgozók érzik, hogy van beleszólásuk az ütemezésbe, a heti irodai napok számába, vagy az új szabályok kialakításába. Egy rövid, névtelen felmérés vagy kötetlen beszélgetés segíthet érzékeny pontokat azonosítani.

Fokozatosság és rugalmasság: a siker kulcsa

A legjobb megoldás gyakran nem a teljes home office vagy a merev 5 napos irodai jelenlét, hanem egy ésszerű, fokozatos átmenet. Ha a dolgozók számára látható, hogy az iroda nem korlátozást, hanem kapcsolatépítési, tanulási és fejlődési lehetőséget jelent, nagyobb lesz az elfogadás.

Érdemes lehet bevezetni például "fókusznapokat", amikor mindenki az irodában van, így erősödik az együttműködés és a kapcsolat. Emellett jól működnek a heti 2-3 napos hibrid modellek, ahol az egyéni és csapatcélok egyensúlyban vannak.

Miben segíthet a WorkNow?

A WorkNow Hungary Kft. ügyfelei számára nemcsak toborzási támogatást nyújt, hanem komplex HR-megoldásokat és tanácsadást is a munkahelyi kultúra és munkavállalói élmény fejlesztésére.

Legyen szó a visszatérés kommunikációjáról, a rugalmas munkavégzés értelmes kereteiről, vagy belső feszültségek feloldásáról, szakértői csapatunk segít abban, hogy átlátható, fenntartható és a munkatársak által is elfogadott rendszert hozzon létre.

Ne csak visszahívjon – vezessen át egy új korszakba

A visszatérés nemcsak logisztikai átszervezés, hanem lehetőség arra is, hogy megerősítse a vállalati kultúrát, és hosszútávra elnyerje a munkavállalók bizalmát. Ha érti a feszültségek hátterét, és partnerként tekint az alkalmazottakra, nemcsak átvezeti őket a változáson, hanem egy erősebb, elkötelezettebb csapatot építhet.

Vegye fel velünk a kapcsolatot, ha olyan szervezeti kultúrát szeretne, amely bírja a változást, és megtartja a legjobbakat.

Keresés a blogban

Címkék